perjantai 22. marraskuuta 2013

I'm lost and I'm okay with that.


Olen kävellyt ummet ja lammet, katsonut oikealle ja vasemmalle.
Ei ketään, ei sielläkään, ei tuollakaan. Katsokaa, olen yksin.
Lampia, lumpeita. Niin kaunista, niin yksinäistä. 

Olen tainnut tästäkin kävellä, olen sekaisin askeleista, olen sekaisin poluista.
En tiedä, kävelinkö tässä eilen vai onko tämä uusi polku. Kaikki näyttää samalta.
Käännyn ympäri, yritän muistella, mutten muista mitään.
Käännyn ympäri ja kirin vauhtiani. En voi olla eksyksissä taas.
Eksyksissä itseni kanssa. Eksyksissä näillä kivisillä poluilla.
Olen harhaillut ympyrää, olen yrittänyt löytää polkuani, jolla aiemmin kävelin, mutta tajuan, ei auta mitään etsiä entistä polkua, kun voin etsiä uutta ja parempaa.
Ehkei se olekkaan paha olla eksykssiä.
Rentoudun, suljen silmäni ja vedän syvää henkeä.
Olen eksykssiä, mutta se ei haittaa. Minulla ei ole suuntaa, olen eksynyt.
Minun ei tarvitse etsiä ulos pääsyä, vaan voin eksyä vielä lisää.
Eksymällä löytää itseni, löytää polkuni ja löytää teidät. 
Löytää sen kaiken, minkä takia eksyin, mutta oppia eksymällä kaikesta siitä.

Askel, ympäri, toinen, kolmas, neljäs, ympäri, ympäri.
Nauran, kun pyörin ympyrää. Askeleeni eivät ole arkoja, vaan otan niitä varmasti.
Katsokaa, katsokaa, kuinka vapaa olen. Olen eksnyt, mutta silti teitä edellä.
Edellä teitä, jotka yritätte kivuta tutun ja turvallisen perässä.

Olen eksynyt, eikä se haittaa minua. 
Koska minulla on kaikki suunnat, kun teillä on vain yksi suunta.

~ ~ ~


I've walked everywhere, looked right and left.
No one, not there either, not there either. Look, I'm alone.
Ponds, water lilies. So pretty, so lonely.

I think I've walked past this too, I've lost count of the steps, I've lost my way.
I don't know whether I walked here yesterday or if this is a new path. Everything looks the same.
I turn around, try to remember, but can't remember a thing.
I turn around and pick up the pace. I can't be lost again.
Lost with myself. Lost on these stony trails.
I've wandered around, tried to find the way I walked on earlier, but
I realize, it doesn't help to look for the old path, when I can look for a new and better one.
Maybe it isn't bad to be lost after all.
I relax, I close my eyes and take a deep breath.
I'm lost, but that's okay. I don't have a direction, I'm lost.
I don't have to look for a way out, but I can get lost even more.
By losing myself first I can find myself, find my way and find you.
Find it all I got lost for, but to learn by getting lost from it all.

A step, turn around, another, third, fourth, around around.
I'm laughing when I'm turning around. My steps are not shy, but I take them confidently. 
Look, look at how free I am. I'm lost but still ahead of you.
Ahead of you who try to keep up with the safe and familiar.

I'm lost and I'm okay with that.
Because I have all the directions, when you only have one.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti